HTML

Dadaland

Gondolatok a közéletről, innen-onnan a nagyvilágról

Friss topikok

Diploma a Népszabadság szerint....

2007.12.24. 03:44 Zoltan Baranyai

diploma

Éppen most olvastam a Népszabi szpesöl kiadványában, hogy aki diploma után külföldre akar menni dolgozni, konkrétan mondjuk Angliába, és véletlenül nem doktor, az a szakmájában nem nagyon tud elhelyezkedni, csak a szállodaiparban, vagy vendéglátásban. Értsd: pincér és takarító. Szóval hiába hirdetik a nagy főiskolák és egyetemek, hogy ide gyere, mert nemzetközileg elismert diplomát kapsz, úgy tűnik, a gyakorlatban csődöt mond. Persze, ha sok pénz áll rendelkezésetekre, akkor a tanulást pár féléves külföldi tanulmánnyal megtámogatva már jobb esélyekkel indulhatsz. Amúgy külföldön a magyar diplomával kitörölheted a segged. Igaz ez a közgázra, marketingre és sorolhatnám még...A magyar multiknál talán bevágódhatsz egy Külker diplomával, de külföldön lehet, hogy kiröhögnek, hogy What is this shit!? Erről csak ennyit..

25 komment

Címkék: tanulás

A bejegyzés trackback címe:

https://dadaland.blog.hu/api/trackback/id/tr36273826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pali 2007.12.24. 12:03:47

Ki kell nyitni a szemet. A tapasztalat szamit es jelenlegi munkaeropiac, avagy kereslet kinalat.
Ontudaat ide vagy oda, miert szamitana egy ismeretlen kozepszintu iskolatol (meg csak nem is egyetem a Kulker) levo diploma, szakmai tapasztalat nelkul egy kulfolditol??? Inkabb felvennek valaki helyit az utcarol iskola nelkul mert legalabb az jol beszeli a nyelvet, ismeri a piacot es en is tudom mire szamitok, nem zsakbamacska. Dolgozzal 5 evet Mo-n, legyen nemzetkozi tapasztalatod, majd aztan.

Gumo · http://www.k64.org/London/I_SPEAKSUM_GOD.html 2007.12.24. 12:36:27

Először a szakmai alkalmasságot, referenciákat és a nyelvtudást vizsgálják. Ha az rendben, akkor bármilyen állami diplomát elfogadnak. Az angol oktatás nagyon gyenge, szakemberből meg hiány van, nem a papírok alapján válogatnak.

Péter 2007.12.24. 12:42:04

Udv!

Kozgazdászként végeztem pár éve, jelenleg Londonban dolgozom egy szoftvercégnél. Egy volt évfolyamtársamról tudom, hogy a cityben befektetési bankár. Van egy ismerosunk aki account manager egy biztosítónál, egy másik pedig fejvadász. Egy barátom, akit már kint ismertem meg fejlesztoként dolgozik, o a muszaki egyetemen végzett.

Dublinban is éltem egy darabig, 4 volt évfolyamtársamról tudok akik még most is ott vannak - egyikuk konyvel valami nagy cégnél, egyikuk befektetési bróker, a másik ketto asszem valami biztosítótársaságnál dolgozik.

A diplomával rendelkezo ismeroseim kozott nem igazán van olyan aki kijott és nem talált elobb-utóbb képzettségének megfelelo munkát.

Személyes tapasztalatom, hogy errefele a papír nem nagyon érdekli a munkaadókat, nekem pl meg sem nézték a diplomámat. Az interjúkon viszont alaposan elbeszélgetnek az emberrel, az angoltudás elonyos :)

Peter 2007.12.24. 12:51:06

lol
Szia Gumo!
Látom Te is dolgozol ezerrel ;)
Megemlítettelek a kommentemben ha nem bánod :)

., (törölt) 2007.12.24. 13:34:53

A fentieket, csak megerősíteni tudom.
Angliában nem a papír után fizetnek, az nálunk divat.
Mit tudsz? Rokonom dolgozik kint 4 éves gyakorlat innen onnan, és most közlekedési vállalatnál, olyan középvezető szinten áll, a mi szemeinkben horrorisztikus fizetésért

Zoltan Baranyai · http://mindennapibetevo.blog.hu 2007.12.24. 13:52:00

De ha megfigyeled, akkor a sok diplomás közül tényleg csak kevés jut a megfelelő álláshoz viszonylag hamar, a többiek mind valami alulértékelt munkával kezdik. Bár ha ügyes, tényleg lehet továbblépni.

Urbi 2007.12.24. 14:04:42

A mai Magyar valóság szerint itthon is egyre kevesebb a diploma értéke. Mérnököket tanítok postgraduális informatikai képzésen, elképesztő a mostani eresztés szinvonala. A \"selejt\" már becézett formája annak amit tapasztalok az elmúlt pár évben. Cipőfelsőrész készítőnek se engedném a friss diplomásokat -tisztelet annak a szerány 0.001%-os kibételnek-, ráadásul mindegyiknek akkora arca van, tudása meg nulla. Elvégre van neki diplomája, igaz bűfé szakon végzett:)

Winston Smith 2007.12.24. 15:02:38

"A magyar multiknál talán bevágódhatsz egy Külker diplomával, de külföldön lehet, hogy kiröhögnek, hogy What is this shit!? Erről csak ennyit."

És ez meglep? Te mit reagálnál arra, ha vezető lennél, és valaki egy kazahsztáni diplomával kopogtatna nálad, hogy itt szeretne dolgozni? Nyilván ugyanezt: mi a búbánat az az Almati Állami Egyetem vagy az Asztanai Akármiképző Főiskola? (Pedig lehet, hogy egy nagyon jó képzést nyújtó intézmény.)

Európában van vagy ezer egyetem, meg még több főiskola, nyilvánvaló, hogy nincs ember a földön, aki akár csak a felét is el tudja helyezni, hogy hol van képzési színvonalban.

Winston Smith 2007.12.24. 15:04:42

Amúgy nem egy volt évfolyamtársam van a Közgázról, aki Londonban dolgozik, és hidd el, nem szállodát takarítanak.

Zol 2007.12.24. 15:08:01

Sajna igaz. Angliaban elek 3 eve, es semmire nem megyek a magyar diplomammal (telepulesmernok).
Van egy villamosmernok baratom, aki az AUDI gyori gyaraban is dolgozott, o sem tud mit kezdeni a diplomajaval itt. Hat ez van. Fel kell ebredni, ez a tomeny valosag. Egyetlen esely, ha itt sikerul valamit elvegezned.

Persze eros angol nyelvtudassal hamarabb feljutsz a szamarletran, mint Mo-n, ha van idod, kedved, elszantsagod kivarni...

Traxx 2007.12.24. 15:16:38

Én speciel környezetvédelmet tanultam, de nem mentem külföldre. Viszont a csoporttársaim közül többen megpróbálták, egyikük Svájcban, másik Portugáliában, harmadik Dániában él.
Urbi 14:04 : valóban leesett az oktatás színvonala, ez tény. Volt olyan csop. társam is, aki tisztán puskázással szerzett diplomát (és továbbmegyek, most PhD-s!!). Viszont nem hinném, hogy a 99,999%-unk ilyen lenne. Én se egy névileg hajdenagy szakon végeztem, de nem tehetek róla, ha egyszer ezt AKARTAM csinálni, nem pedig ügyvédként vegetálni...Hozzáteszem, hogy most minőségügyi mérnökként dolgozom, a tanulmányaim egyik mellékágaként időközben ezen irányba is nyitottam :-)
Amúgy amikor még állást kerestem, akkor én is azt tapasztaltam, hogy többet ér a tudás, mint a gyakorlat: a nyelvvizsgámat sehol sem nézték meg, hanem elkezdtek beszélgetni angolul...2 perc alatt kiderül, van-e mögötte valami tudás, vagy csak a papírlobogtatás a téma.

TaDaM 2007.12.24. 15:32:19

Színház- és Filmművészetis diplomám fog-e érni valamit? :S

Lego 2007.12.24. 15:40:32

Nekem egy kérdésem lenne a külföldön tapasztaltakhoz, ugyanis hallottam egy régi ismerősömtől(Angliába ment szerencsét próbálni), hogy ő hátrányokat szenvedett akkor, amikor citizenship-be beírta azt, hogy magyar. Teljesen - a szó legszorosabb értelmében vett - analfabétának nézték úgy, hogy BME-s diplomája volt. És IT-s diplomája ellenére kapott olyan állást, amiben billentyűzetet kellett csatlakoztatni a gépekhez, vagy valami hasonló bonyolultságú melót... Van erről valami tapasztalat? Ő járt valami nagyon xenophób helyen, vagy van ennek bármi alapja máshol is?

Zoltan Baranyai · http://mindennapibetevo.blog.hu 2007.12.24. 15:40:42

Mondjuk Dániában a környezetvédelemre odafigyelnek, ezt személyes tapasztalatból tudom...

flimo13 2007.12.24. 15:42:42

Jellemzően a gyakorlatias szakmák papírjaival nemigen lehet mit kezdeni külföldön. Ami főleg elmélet, abban még jók vagyunk, egy elte matek vagy fizika intézet még azért elismert, bár igaz ezek nem azok a milliomostermelő szakmák :)

index.huu · http://www.www.hu 2007.12.24. 15:42:54

"Zol : Sajna igaz. Angliaban elek 3 eve, es semmire nem megyek a magyar diplomammal (telepulesmernok)."
- ezzel a diplomával Mo.-n se mész semmire, halott szakma!

Krapulax 2007.12.24. 15:50:19

Hát ilyen az élet. Engem meg itthon röhögnek ki a munkaadók, hogy mit akarok én itt a Britt diplomáimmal (BSc, MBA), miért nem végeztem el egy rendes magyar egyetemet úgy mint ők is tették annó...

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.12.24. 16:30:15

vegye már mindenki észre de legalábbis tudomásul, h nem a diplomád eredete, hanem te magad számítasz. ezért vannak negatív és pozitív vélemények is. akinek nem sikerül külföldön, az ne a diplomájában keresse a hibát... nekem spec magyar-kommunikáció diplomám van, ami ugye eléggé haha, "ellenben" egy év gálya után fasza állásom is finnországban.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.12.24. 17:33:33

" Öltönyös 2007.12.24. 16:41:39
Vajon ebben a városban mekkora esélyekkel indul az ember akármilyen diplomával - vagy anélkül?

A spammelőket nem rúgják seggbe?

ruskyy 2007.12.24. 17:40:43

Ezen miért lepődünk meg? Ugyanmár...
Külföldön még a diplomádat se nézi meg a munkáltató, mert magasról tojik rá, hogy ELTE-n vagy vmi porfing főiskolán végeztél. A lényeg, hogy - közel - perfekt beszéld a nyelvet, valamint a gyakorlati teljesítmény/tapasztalat.

Ronald McDonald 2007.12.24. 19:12:02

Berlinben dolgozom, BME-s diplomaval, nehany ev otthoni multis tapasztalattal. Tobbet keresek, mint a Bundestag kepviseloi...

A mernoki diplomakat jobban elismerik. A mernoki es zenesz szakmak sokkal nemzetkozibbek. Egy sales halozatot nehez igazgatni, ha nincs meg a szoc halozatod, nem vegeztel egyutt a hasonlo pozicioban levokkel, stb.
HR-esnek sem konnyu, nagyon magas szintu nyelvtudas, es meg magasabb szintu ember ismeret kell hozza, az otthon magatol ertetodo dolgok itt hirtelen sokkal bonyolultabba valnak.

De az egesz mindig csak rajtad mulik. Vacak melot nem kell elfogadni, vagy ha megis, akkor csak ugrodeszkanak. Ha nem sikerul ugrani, akkor jobb, ha ket honap utan inkabb hazamesz.

Es igen, teny, hogy neked ket fokkal jobban kell teljesiteni, hogy ugyanugy ertekeljenek, mint a benszulotteket. Ez tudomasul kell venni. Ez az ara a 2x, 4x fizetesnek.

Dam 2007.12.24. 20:12:44

Én most kaptam állást egy multi kutatóintézetében Angliában egy 3 hónapos gyakorlat következményeként. Bár elvileg számít a jelentkezők besorolásakor a végzés helye, valószínűleg engem nem a BME-s diploma miatt raktak magasabb sávba. Többet számított, hogy milyen munkákat csináltam addig és hogyan működtem a gyakorlat alatt. Az angoltudáson nem nagyon kekeckedtek, el tudtam intézni/végezni, amit el akartam, ez volt a fontos.

irrelevant 2008.02.05. 15:03:11

Sziasztok.

Tud valaki segíteni abban, hogy a hazai diplomákat hogyan lehet "lefordítani" mondjuk a brit minősítési rendszerre? Magyarul mit érnek a magyar diplomák a brit degree classification-ben?

en.wikipedia.org/wiki/British_undergraduate_degree_classification

Köszi.

jucc 2008.11.27. 21:58:35

Vajon mennyit érhet az én építőmérnöki diplomám?Az is lehet,h 3-4 éves gyakorlattal sem találok egy-két éven belül a saját szakmámban munkahelyet?Mondjuk engem nem Anglia érdekelne hanem Kanada!

trueno1234 2010.12.14. 21:21:43

Ma beszéltem a vonaton egy 56-os emigráns nénivel, godnoltam megosztom veletek. Kanadából jött haza pár hónapra, hogy öregként megismerje saját kultúráját. Én midnig is Kanadába akartam menni, de kicsit most elment a kedvem töle. Azt modnta hogy Kanadában van a legtöbb PHD-s taxisofőr, padloburkoló stb... Továbbá azt is mondta, hogy Kanadában annyira nem fogadják el a magyar diplomát, hogy a CÉGEK KIZÁROLAG OLYAN EMBERT ALKALMAZHATNAK AKI KANADÁBAN VÉGEZTE EL AZ EGYETEMET. Ha magyar diplomával kimegy valaki 4 azaz NÉGY éves "különbözeti" egyetemet kell elvégezni, azaz olyan mintha ujra kellene járni az egyetemet. Eléggé lehangolt ez a dolog.
süti beállítások módosítása