HTML

Dadaland

Gondolatok a közéletről, innen-onnan a nagyvilágról

Friss topikok

Amszterdam megelégelte a füveseket és a kurvákat...

2007.12.24. 16:16 Zoltan Baranyai

amszterdam coffeeshop

Úgy látszik, hogy amit a legliberálisabb európai államról már régóta rebesgetnek, miszerint fel fognak lépni a kábítószer és a prostitúció ellen, hamarosan bekövetkezik. A Hírszerző cikke szerint ugyanis elkezdik kitisztítani a belvárost, ezáltal coffee shopok és vöröslámpás házak szűnnek meg. Erre több, mint 30 milliárd forintot különítettek el. Bár szigorításról még szó sincs, talán ez lehet az első lépés a kábítószer visszaszorítására. Pedig a városnak több tízezer látogatója lehet évente csak a coffee shopok miatt, akik ha már ott vannak, megnézik a helyi nevezetességeket is és egy csomó pénzt hagynak a különböző üzletekben. A piroslámpás negyed is szinte a város jelképe, turistalátványosság, melynek kiűzése a belvárosból komoly problémákat okozhat mind a lányoknak, mind az odalátogató turistáknak.

28 komment

Címkék: nagyvilág marijuana

A bejegyzés trackback címe:

https://dadaland.blog.hu/api/trackback/id/tr48274258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_green_island 2007.12.24. 18:54:38

neeeeeee!!!!!

Loki 2007.12.24. 19:25:33

nevetséges így felfújni a dolgot. én 2 éve élek kint amszterdamban. ez a szigorítás elsősorban a kurvák miatt van, nem a coffeshopok miatt. mivel szállodák éttermek fognak a helyükre épülni, kénytelenek azokat is bezárni. de a vörös lámpás negyed nem egy kimondottan füves rész. itt csak néhány caffeshop van

fotóblog 2007.12.24. 19:31:32

persze, a kofisopokat biztos nem söprik ki, a kurvák meg jó döntés.

Be-rci 2007.12.24. 19:35:41

Hát ez tényleg érdekes lenne. Én áprilisban voltam ott és engem is inkább érdekelt a vöröslámpás nyegyed, mint a múzeumok...

sgdfhfgx 2007.12.24. 22:22:04

Szerintem elégé kurvás az az érv, hogy "a városnak több tízezer látogatója lehet évente csak a coffee shopok miatt" stb.

Olyan ez a dolog, hogy Budapestnek is sok bevétele van az angol fiatalok által ideszervezett legénybúcsúkból. A kérdés viszont nem az, hogy mennyi ez a pénz, hanem az, hogy megér-e ez a pénz annyit, hogy cserébe az ordenáré részeg angol köcsögöket kelljen bámulni a belvásrosban. Nekem az a véleményem, hogy nem. Elég ismerős vagyok pl. Milánóban, ott soha nem láttam ilyesmit. Miért? Mert Milánó nem erre specializálódótt (meg ott elég drága dolog bebaszni)...

Lehet, hogy Amszerdamban is ilyeneken gondolkoznak mostanában. Mellesleg meg elég szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban is, hogy a tekerős turisták olyan nagyon kiművelnék magukat A. kulturális látnivalóiból... Tegye fel a kezét az a füves kisköcsög, aki volt már az amszterdami hajómúzeumban vagy a van gogh múzeumban...

tanakamester 2007.12.24. 22:44:21

Feltettem a kezem. Én bizony voltam mindkét álltalad emlitett helyen de persze végig tekertem közbe.Bár kisköcsög nemvagyok de \"füves\" mindenképp.

kisköcsög 2007.12.24. 22:46:19

felteszem akkor a kezem

Zoltan Baranyai · http://mindennapibetevo.blog.hu 2007.12.24. 22:46:32

Én voltam coffeeshopban is és a Van Gogh Múzeumban is, nagybetűvel, és a Hajómúzeumban is...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.12.24. 23:10:01

Európa fuldoklik. Ideje takarítani.

Kaporszakáll 2007.12.24. 23:10:55

Hatszor voltam Amsterdamban, minden esetben az első hely a Central Coffeeshop volt, ahová betértem.
Miután totálisan beszakítottam, múzeumokat és parkokat, üzleteket látogattam, biciklit béreltem, hajókáztam, jól éreztem magam. Soha semmilyen problémát az ott lakóknak nem okoztam, sőt, többször is máig tartó barátságokat kötöttem.
Soha, egyetlen alkalommal sem láttam Amsterdamban botrányosan viselkedő drogosokat. Sőt, épp arról beszélgettünk ismerősökkel, hogy lám, itt legális a fű, mégis milyen rendezett és jól működő ez a város.

talaldki · http://www.taladki.hu 2007.12.24. 23:16:58

Jelentkezem, voltam VG múzeumban, sőt Heineken múzeumban is, csatorna túrán, stb.! No persze full beálva végig!:D

Loki 2007.12.24. 23:28:00

én is felteszem a kezem, bár kisköcsög nem vagyok. szerintem nincs is annál jobb, mint egy kis zöld után kultúrálódni. a hülyéknek meg úgyis kisköcsögök leszünk

KukacAV 2007.12.24. 23:40:58

A piroslámpás negyedben nincs túl sok caffee shop (talán a Damrakhoz legközelebb álló utca kivétel), a kurvákért meg nem kár. Legfeljebb a Grasshopper helyett majd valamelyik Bulldogba megyünk bulizni egy átmúzeumozott nap végén.

1992 óta figyelem az ezzel kapcsolatos híreket, és eddig minden évben eltemette az itthoni sajtó a holland szabályozást, aztán semmi sem történt.

Ja igen, én is felteszem a kezem: idén jártam ott hetedszer, és a börtönpárti kisköcsög előítéletét megcáfolva mi is felváltva látogattuk a caffee shopokat és a múzeumokat.

Mellesleg aki össze tudja mosni az agresszív, csontrészeg angol barmokat egy betépett társasággal, az más ostobaságra is képes.

why-not 2007.12.24. 23:44:49

Ez nagyon helyes... nem vagyok erkölcscsősz, távolról sem, de az a város nagyon gáz volt már - összehasonlítva mondjuk akár Hágával, akár a belga városokkal. Az, hogy az embert állandóan leszikkadt alakok zaklassák egy ilyen nagy multú városban, tényleg tűrhetetlen...

Zoli 2007.12.24. 23:58:46

Ha magyar állampolgárként hollandiában kábítószert vásárolsz, ugyanúgy bűncselekményt követsz el és ugyanúgy büntethető vagy, mintha azt itthon tennéd. Úgyhogy csak óvatosan, óvatosan...

Lac 2007.12.25. 00:09:41

"A piroslámpás negyed ... kiűzése a belvárosból komoly problémákat okozhat mind a lányoknak, mind az odalátogató turistáknak." :)
Pl. milyeneket?

trogger 2007.12.25. 00:10:02

why-not, minek Amszterdamot összehasonlítani Hágával, pláne belga városokkal?
Ráadásul egyáltalán nem gáz a vörös lámpás rész sem, nemrég voltam, csak akkor nyomultak, ha egyedül mentem, nem az asszonnyal. És ha egyedül mentem, akkor is kedvesek voltak, nem agresszívak.
Viszont sikerült hülyét csinálnom magamból egy kofisopban, mert kértem egy sört, mire szóltak, hogy alkolholt itt nem lelek, viszont tépjek csak be nyugodtan, van minden.

fotóblog 2007.12.25. 01:55:36

a kurvák kénytelenek lesznek illegálisan dolgozni, vagy abbahagyni, vagy máshova menni.
azért lett legális, mert meg akarták szüntetni az ezzel kapcsolatos bűncselekményeket, amelyek egy része a kurvákat is érintette.
ez nem jött be, a prostitúció pedig önmagáért azért mégse legyen, így betiltják, ennyi. én egyébként másfél hónapja voltam kint kb.

enakivagyok 2007.12.25. 01:59:11

Nem tom' már ki írta a betépett embereket, de mit szól ahhoz, hogy pl. a szintén nagyon rendezett Zürichben folyamatosan van kb egy tucat drogos a Limmat partján a HB, a Schweizeriches Landmuseum környékén a Platz Promenaden (szóval eléggé a forgalmas központban), akiket a város lát el anyaggal csak azért, hogy ne a helyi lakosokat és a turistákat rabolják ki? Akkor ki is a veszélyesebb? Az, akit függőként anyaggal szinten tartanak, vagy az, aki nem függőként egy 4-es erősségű jointot kér egy coffeeshopban és csak boldogabbnak érzi magát tőle vagy az, aki anyag nélkül, de elvonási tünetekkel mászkál az emberek között? Azért ez az amszterdami füves cigi nem a világ vége. Aki elmegy, az nagy valószínűséggel kipróbálja, és ha nem abba a 0,0001%-ába tartozik az emberiségnek, amelyiknél egészségügyi problémát okoz, akkor senkinek nem jelent problémát miatta.

Chem 2007.12.25. 02:14:27

szvsz szánalmas ha vkinek pótszer kell ahhoz,h jól érezze magát...legyen az fű vagy pia...és ha ezért még külföldre is utazik...pfff

willenholy 2007.12.25. 02:27:49

Örülnék, ha Budapest belvárosa valaha is olyan kulturált, színes és biztonságos lenne, mint Amsterdam füves-kurvás negyede. Uncsi ez ez állandó demagóg (és alaptalan) károgás az amsterdami szigorításokról, ami akkor fog bekövetkezni ha majd Orbán Viktor lesz a holland miniszterelnök :) Abból meg tanulságos statisztika készülhetne hogy kik járnak többet múzeumba: az Amsterdamban füvező kisköcsögök, vagy a Budapesten kocsmázó főköcsögök...

ohmyFgod 2007.12.25. 02:56:13

Chem ezek a dolgok nem arról szólnak, hogy kell valami amitől jól érzed magad, mert amúgy nem. De ezt kár is neked magyarázni...

Nekem az a bajom a cikkel és a címével, hogy szerintem rossz irányba befolyásolhat másokat. Olvassátok el a hírszerző cikkét is, nem egészen arról van szó, amit itt ebben a formában Csillagharcosdada előad. Például semmiképpen sem a "füvesekből van elege Amszterdamnak". Főleg, hogy a rendezési terv csak a belvárost érinti. Ez a cím egész egyszerűen nem igaz.
Olyan érzésem van, mintha füvesek meg coffe shopok ellen lenne kihegyezve ez a cikk. Pl az olcsó gyorséttermeket és igénytelen üzleteket meg sem említi.
Amúgy ilyen "igénytelen, olcsó" wok-os gyorsétteremben valóban hihetetlenül olcsón -ottani árakhoz képest- olyan nagy adag, finom kaját ettünk, hogy azóta is azt emlegetjük a haverokkal. Nem bírtuk mind megenni. Bárcsak pesten is lenne néhány ilyen. De úgylátszik az új városvezetés drága éttermet nyitna inkább a helyébe. A kurvákat sem zavarnák mind el és az óvároson kívül hozzá sem nyúlnának a coffe shopokhoz. Erről van itt szó. Csak én a cím alapján már az hittem, hogy kb be akarnak zárni minden CS-ot.

Amúgy februárban voltam Amszterdamban, és nagyon jól éreztem magam. Természetesen egy rakat múzeumot megnéztem, de amikor csak lehetett bementünk egy coffe shopba. Alkoholt tényleg nem kapsz, de a forró csokik istenik...:)

NAIGEN 2007.12.25. 04:25:25

SZERINTEM IS FASZSAGOT IRT EZ A CIKK IRO. sOSEM FOGJAK BETILTANI A FUVET, LEGFELJEBB KULSO KERULETEKBE KOLTOZNEK :) Nem hagynak a hollandok, ott nem fasizmus van mint magyarorszagon... hulyeseg ezzel moralizalni, a magyarok is szivni fognak, legfeljebb jo sok tehetseges "vallakozokedvu" fiatalt lehet bortonbe csukni meg basztatni, szuper. a gyogyszergyar oriasok, meg a faipar bekaphatja, a mi mocskos prosti politikusaink ugyis azt csinaljak amit a penzehes gyarosok diktalnak nekik. szarnak a fiatalok igenyeire. na, ez nincs hollandiaban, nincs ennyi faszkalap a hatalomban akiket csak a penz erdekel es semmit nem tudnak a lagy drogok hatasairol, pl. hogy kevesebe karosak mint a cigi vagy az alkohol, akkor meg menjenek a picsaba, hogy minekt vedenek alszent dumaval.

NAIGEN 2007.12.25. 04:28:30

Ja, es hollandiaban ettem a legjobb kebabot is... az ottani torokok meg azt is jobban csinaljak. Nem csak megvolt melegitve az egesz szendvics hanem utana meg a ketoldalas szendvics sutobe is beraktak, hogy megpiritsa, szuper volt es nagy volt, annyiert mint pesten ahol altalaban minden teren szart kapsz vagyonokert...

atitata · http://egysegedmunkasemlekei.blog.hu/ 2007.12.27. 16:31:16

Azért én irigykedek egy kicsit a Hollandusokra:)
Bakker! Ezeknek tényleg ez a legnagyobb gondjuk?
Ami jól működik?
Beszarás! Ott tényleg nagyon király lehet a helyzet. Jövőre kimegyek. Csak addig meg ne szüntessék a vöröslámpás dohányzóhelyeket:))

TvBear 2008.01.29. 07:47:48

Kedves sgdfhfgx! Most feltenném a kezem ha "füves kisköcsög" lennék... Képzeld el legalább 50 olyan emberrel találkoztam már kinn 2 hét alatt aki egy coffeshop látogatás után vagy 2 coffeshop látogatás között igenis meglátogatta a van Gogh múzeumot vagy a Rijksmuseum-ot ne adj isten a földrjazi múzeumot. Tudod egy jó fújás után is egészen különleges élmény a világ különféle tájáról származó művészeti alkotások csodálása. Bár a hozzászolásod elnézve te nem vagy ilyenekre igazán nyitott emberke. "Amsterdam ultimate city of freedom since 1275"

attila 2008.02.19. 20:52:35

figyejetek hollandiàban rengedek a kik bockx higyètek el ot jol asz oktatok hisz èn tudom 4km lakom aholandoktol sziasztok
süti beállítások módosítása